Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

R^ v lese a v přírodě je fajn a fakt je, že kam se nedá zajet autem, tam se lépe udrží pořádek, protože tam už chodí jen ti , co tam dojdou a vědí proč.

0 0
možnosti
RP

Ty spálené pneumatiky u lesních dělníků není žádný nepořádek. To jen tak vypadá pro neznalce.

Pokud se lesní paseky mají vyčistit od větví a chrastí, dělá se to tím, že se prostě spálí. A pálit se musí v době, kdy je mokro, protože kdyby to zapálili v době, kdy je sucho, nejspíš by přeskočila jiskra do porostu a byl by lesní požár.  Takže se musí zapalovat mokré větve a chrastí stáhnuté na té pasece na hromadách. A  na to se právě používají ty staré pneumatiky, protože se poměrně snadno zapálí i vlhké a vydávají velký žár, takže spolehlivě zapálí tu hromadi mokrých větví a chrastí. Pneumatiky, pokud to jsou jednotlivé kusy, jsou přitom z hlediska ochrany prostředí poměrně šetrné, protože neobsahují halogeny, tudíž nevzniká strašák běžný při spalování jiných plastů - dioxiny. A jiné mnohem "přijatelnější" škodliviny se ztratí v  kouři, který vydává mokré dřevo.

Dneska už se to děje méně, protože za prvé se preferuje , když se větve a chrastí nechají na místě a rozkladem přinesou do půdy živiny. Nebo se větve a chrastí zpracují na štěpku a odvezou.

Ale asi se bude i nadále občas někde pálit. Kde to nejde odvézt a kde by za období sucha hromady vyschlých větví způsobovaly příliš velké požární riziko nebo kde se les vysazuje stroji, kterým by hromady chrastí vadily.

1 0
možnosti