- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v lese a v přírodě je fajn a fakt je, že kam se nedá zajet autem, tam se lépe udrží pořádek, protože tam už chodí jen ti , co tam dojdou a vědí proč.
Ty spálené pneumatiky u lesních dělníků není žádný nepořádek. To jen tak vypadá pro neznalce.
Pokud se lesní paseky mají vyčistit od větví a chrastí, dělá se to tím, že se prostě spálí. A pálit se musí v době, kdy je mokro, protože kdyby to zapálili v době, kdy je sucho, nejspíš by přeskočila jiskra do porostu a byl by lesní požár. Takže se musí zapalovat mokré větve a chrastí stáhnuté na té pasece na hromadách. A na to se právě používají ty staré pneumatiky, protože se poměrně snadno zapálí i vlhké a vydávají velký žár, takže spolehlivě zapálí tu hromadi mokrých větví a chrastí. Pneumatiky, pokud to jsou jednotlivé kusy, jsou přitom z hlediska ochrany prostředí poměrně šetrné, protože neobsahují halogeny, tudíž nevzniká strašák běžný při spalování jiných plastů - dioxiny. A jiné mnohem "přijatelnější" škodliviny se ztratí v kouři, který vydává mokré dřevo.
Dneska už se to děje méně, protože za prvé se preferuje , když se větve a chrastí nechají na místě a rozkladem přinesou do půdy živiny. Nebo se větve a chrastí zpracují na štěpku a odvezou.
Ale asi se bude i nadále občas někde pálit. Kde to nejde odvézt a kde by za období sucha hromady vyschlých větví způsobovaly příliš velké požární riziko nebo kde se les vysazuje stroji, kterým by hromady chrastí vadily.