Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peču na to...!

Vánoce? To bývají diskuse o škodlivosti nákupních horeček + třídění lidí na sorty: kaprojedi/kuřojedi, bytogrunti/pohodáři, stromečkáři fiknutí/hrnkoví/plastoví, Santomilci/Mrázomilci/Ježomilci... A co já? Já na to: "Peču!"

Jaký si je uděláš, takový je máš.Lucie Paceltová

Vánoce jsou úžasné a hotovo! Faktem je, že čím jsem starší, tím více dávám času do přípravy tohoto rodinného mejdanu s Ježíškem, ale určitě na tuto náročnost nežehrám, kdepak! Advent a předvánoční doba jsou část roku, kdy je podle mě dobré pročistit mozek, srdce i duši a těším se na ni jako malá. Naštěstí začíná už koncem října.

...? Jistě, koncem října. Každá žena, která peče cukroví drobátko více a souběžně k tomu zvládá ještě jiné časově náročné činnosti, vám to potvrdí. Hezky žádný spěch... Nejdříve si na papír rozepíši plány, stejně jako v normálním životě: povinné minimum letošních druhů, pestrou paletu. Za ně připíšu i vyšší cíle a dobrovolné aktivity, pokud se bude časově dařit. Své místo mají i novinky - před pár lety jsem si začínala myslet, že když znám přes třicet druhů cukroví, nemá smysl hledat a zkoušet nové recepty. Jenže to byla hloupost a ještě k tomu smutná! Asi jako když jsem si říkala, že to v životě kdovíkam nedotáhnu a měla bych už žít poklidně a stereotypně jako většina lidí kolem. Kůň ve mně tehdy tak nešťastně sklonil hlavu do zápřahu... Přitom to byla jen zaslepenost. Cesta je cíl, poznávání a hledání je krásné! A protože mé povolání, koníčky i pocity jsou velmi provázané, začal se můj lepší přístup k životu zrcadlit i do toho hnětení a vykrajování těst...

Vážím si darů země a zvířat, kterých se dotýkám holýma rukama. Užívám si vůni různých ořechů, mandlí, másla, kakaa a koření a vdechuji je jako čarodějka při míchání hrnce s lektvarem. Jsem uvolněná a mé myšlenky se toulají nad událostmi posledních měsíců, jelikož tvorba ornamentů, bochánků a zvířátek je i přes všechno to zdobení a titěrnost mnohem snazší, než když tvořím doopravdy jako kumštýřka. Komu jsem snad nechtěně ublížila? Komu prospěla? Čeho jsem zvládla hodně a kde jsem slabá a měla bych zabrat? Jak se mají všichni staří známí? Jaké nové zajímavé lidi jsem letos potkala? Kam nás vzájemně naše seznámení posunulo?... Pečlivost, počítání kusů, láska k mnoha lidem a zvířatům sálá jako plech vytažený z trouby. Na kolik míst letos rozdám balíčky nebo krabice? Kde by o cukroví stáli a kde si naopak musím dávat pozor, abych nošením "mouky do mlýna" neurazila tamní hospodyni? Snad ti lidé poznají, že se snažím předat jim ručně vyrobený dar, který má tu výhodu, že nebude dlouho zabírat místo. Že do něj zamykám dobrou vůli, tradici a řád staletí a kouzlo vánoc. Dítě z mé duše pohladí dítě skryté v duši obdarovaného a nechce nic víc, než aby chvíli nepřepočítával tržní ceny skořápkovin a mouky a spíš se zasmál nad malým stromečkem, hvězdou, rakem, kozou, žirafou, motýlem, listem z javoru a dubu...

Milý čtenáři. Přeji Ti, abys také uměl nalézt před vánoci svůj způsob očisty a formu svébytného projevu náklonnosti k rodině a přátelům. V nejdelších nocích přebývá veliká víra a nevyslovitelná pravda o chodu světa. Čokoládové ornamenty a zdobení jsou mantry. Naslouchejme skořicovému a hřebíčkovému tichu - - -

Autor: Lucie Barošová | neděle 22.12.2013 9:00 | karma článku: 27,15 | přečteno: 4116x
  • Další články autora

Lucie Barošová

S blogováním na iDnes končím

Před několika dny odešla z iDnesu Tereza Boehmová. Proč? Protože Babiš. A mě už to tu bez ní nebaví, zjistila jsem, že pro mě byla symbolem blogů. Takže to taky balím. Bylo mi ctí a potěšením během všech těch 101 setkání s vámi.

18.5.2017 v 10:08 | Karma: 21,60 | Přečteno: 1778x | Diskuse| Hyde park

Lucie Barošová

Kdo je tu intelektuál?

Jsem intelektuálka. A co vy? Kdo je podle vás intelektuál? Zkuste si zformulovat charakteristiku, jak ji vnímáte. Napište mi ji celou nebo nejvýraznější rys takového člověka - podle vás. Zajímají mě pozitivní i negativní významy.

3.4.2017 v 13:33 | Karma: 23,43 | Přečteno: 4715x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

Můj stý blog a top 10 zjištění

Dopracovala jsem se v blogování na iDnesu ke stovce. Co mi to dalo a vzalo? Extrakty poznání z nejvýraznějších oblastí, ve kterých jsem se ráchala, shrnu krátce a zvesela v deseti bodech.

10.2.2017 v 9:28 | Karma: 19,57 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

O prezidentovi a jeho hanobení

Ti komunističtí poslanci mají svým způsobem pravdu. Měli bychom se vyjadřovat slušně. Vadí na tom někomu něco?! Mno...

15.11.2016 v 23:31 | Karma: 23,10 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Lucie Barošová

Přichází 28. říjen 2016

Zítřejší státní svátek bude akční! Lidé budou zřetelně rozděleni hradní zdí na dva tábory, které se budou přít, kdo z nich je zrno a kdo plevy.

27.10.2016 v 14:10 | Karma: 27,23 | Přečteno: 1771x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku dnes opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Autorka je píšící ilustrátorkou a tvůrkyní Omalovánek Lucie. Byla také pracovnicí v záchranné stanici pro dravce a sovy, canisterapeutkou, pracovala s dětmi a seniory, včetně postižených klientů. Byla externí novinářkou, muzikantkou ve dvou kapelách, zahradnicí, hadí ženou a tak všelijak. Nyní je na rodičovské dovolené a ve zlomcích volna se připravuje na pomalu, ale jistě se blížící nový start do aktivního života s větším rozhledem, jasnějšími představami a vysokými cíli.

http://www.omalovanky-lucie.cz/

Seznam rubrik