Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Karel to má v podstatě v kapse

S volbami jsem naprosto spokojená, inteligence s mládeží nezklamali! A výsledek za čtrnáct dní? Ten mi přijde na 90% jasný.

Kdo vyhraje za 14 dní?Lucie Paceltová

Přímá volba prezidenta se mi líbí, ač s sebou dosud vždy nesla i velká rizika. Doba kráčí vpřed, lidé by se měli učit rozhodovat, být samostatní, nést důsledky svých kroků. Nepůjde to hned, ale nějak se začít musí! A výsledky voleb jsou zajímavé, ač účast snad mohla být ještě vyšší...

Osobně jsem dlouho sledovala atmosféru. Společnost se dělila na stratégy a milovníky spektra - patřila jsem k druhým, ale doufala v sílu prvních. A když jsem měla pocit, že počet stratégů, kteří se snaží přebít dva kluky z plakátu knížetem, je dostatečně vysoký, dovolila jsem si luxus volby minority. Líbily se mi totiž postavy typu Franz a Fischerová. Existuje mnoho druhů lidí, mnoho životních postojů, proto jsem vítala pestrost a osobnosti navržené lidmi. A hodila jsem to ženě, víle. Mám prostě ráda Táňu, ač z některých jejích sociálno-ekonomických úvah jsem rostla. Bylo jasné, že prezidentkou nebude, ale vyjádřila jsem tak můj dojem, že ve společnosti chybí srdce, soucit, smysl pro ryzí spravedlnost. S výsledkem 3,2 % jsem spokojená. Nu, a v druhém kole se budu chovat jako mnozí jiní "menšinoví", které znám: tentokrát podpořím Schwarzenberga. Ano, i přes toho jeho zapeklitého Kalouska a TOPku. Nemiluji ho až tak, ale ani se mi neprotiví, na rozdíl od Miloše Zemana, který mi neseděl nikdy a symbolizuje pokračování bahnem.

Mimochodem, účastnila jsem se i Voleb nanečisto, které pořádala Pozitivní evoluce. Líbil se mi princip dvou plusových hlasů a jednoho mínusového. Účastnilo se jí celkem 11655 lidí. A výsledky? První místo obsadil Karel Schwarzenberg: 3430 hlasů (4954 plusových a 1524 mínusových), druhý Vladimír Franz 2816 hlasů (4264 plusových a 1447 mínusových). Třetí místo obsadil Dienstbier, čtvrté Fischerová. Další šli za sebou Roithová, Sobotka, a Bobina, poslední zůstali Zeman -513 hlasů (2855 plusových a 3368 mínusových) a Fischer -669 hlasů (2029 plusových a 2698 mínusových). Odrazilo se zde mládí voličů a také síla mínusových hlasů. Zajímavé!

 Za čtrnáct dní tedy volím jednoznačně "našeho Karla". Mimochodem, fakt, že tak starého člověka vzali "mezi sebe" především mladí, mi přijde fascinující. A můj vzkaz nevoličům: Souhlasím, že ani jeden z devíti kandidátů nebyl to pravé ořechové. Ale takový už je život, někdy je třeba zvolit kompromis, aby bylo možno pokračovat vpřed, ne zpátky.

Autor: Lucie Barošová | sobota 12.1.2013 21:20 | karma článku: 23,86 | přečteno: 1708x
  • Další články autora

Lucie Barošová

S blogováním na iDnes končím

Před několika dny odešla z iDnesu Tereza Boehmová. Proč? Protože Babiš. A mě už to tu bez ní nebaví, zjistila jsem, že pro mě byla symbolem blogů. Takže to taky balím. Bylo mi ctí a potěšením během všech těch 101 setkání s vámi.

18.5.2017 v 10:08 | Karma: 21,60 | Přečteno: 1778x | Diskuse| Hyde park

Lucie Barošová

Kdo je tu intelektuál?

Jsem intelektuálka. A co vy? Kdo je podle vás intelektuál? Zkuste si zformulovat charakteristiku, jak ji vnímáte. Napište mi ji celou nebo nejvýraznější rys takového člověka - podle vás. Zajímají mě pozitivní i negativní významy.

3.4.2017 v 13:33 | Karma: 23,43 | Přečteno: 4726x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

Můj stý blog a top 10 zjištění

Dopracovala jsem se v blogování na iDnesu ke stovce. Co mi to dalo a vzalo? Extrakty poznání z nejvýraznějších oblastí, ve kterých jsem se ráchala, shrnu krátce a zvesela v deseti bodech.

10.2.2017 v 9:28 | Karma: 19,57 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

O prezidentovi a jeho hanobení

Ti komunističtí poslanci mají svým způsobem pravdu. Měli bychom se vyjadřovat slušně. Vadí na tom někomu něco?! Mno...

15.11.2016 v 23:31 | Karma: 23,10 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Lucie Barošová

Přichází 28. říjen 2016

Zítřejší státní svátek bude akční! Lidé budou zřetelně rozděleni hradní zdí na dva tábory, které se budou přít, kdo z nich je zrno a kdo plevy.

27.10.2016 v 14:10 | Karma: 27,23 | Přečteno: 1771x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:10

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Autorka je píšící ilustrátorkou a tvůrkyní Omalovánek Lucie. Byla také pracovnicí v záchranné stanici pro dravce a sovy, canisterapeutkou, pracovala s dětmi a seniory, včetně postižených klientů. Byla externí novinářkou, muzikantkou ve dvou kapelách, zahradnicí, hadí ženou a tak všelijak. Nyní je na rodičovské dovolené a ve zlomcích volna se připravuje na pomalu, ale jistě se blížící nový start do aktivního života s větším rozhledem, jasnějšími představami a vysokými cíli.

http://www.omalovanky-lucie.cz/

Seznam rubrik