Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pro skeptiky, co to tu rozporují (ať to nemastím někam dolů do vlákna):

Jako masožrout, pivař, co měl opakovaně problémy s imunitou se musím zastat zeleniny...speciálně červené řepy, aloe, goji (= kustovnice čínská), ale i chroupání té "obyčejné" mě pomohlo. Letos po promaroděné zimě a dvou letech kašlání na zdravou výživu (mi otrnulo, jen se to zlepšilo) se k tomu min. na měsíc dva (budu-li neskutečně statečný tak tři;-)) vrátím...už po týdnu je to dnes o fous lepší.

Nebýt líná lemra, tak tu zdravou výživu a la zelenina držím furt min. jako doplněk toho, co jím normálně. Pomáhá. Bez přehánění. 

Ale, když já raději to pivko a steak.;-) Tak aspoň jako intenzivní jarní kúru...a možná i před zimou (ale to se ještě uvidí). ;-)

2 0
možnosti
Foto

Ano, někteří diskutující můj článek nepochopili správně - jíme doma krom popsaného ještě hromadu jiných receptů. I dost všelikých koláčů nebo klasické úpravy mas... Právě proto jsem psala blog, domnívala jsem se, že jsem ještě oproti vegetariánům vcelku přijatelná a žádná extremistka. Byl to čistě popis dlouhodobého postupu směr lepší životospráva - ale žádná velká škrtání a zákazy.

4 0
možnosti
AO

A32l48e28n32a 11O27u19z43k55á

12. 4. 2015 14:50

To je asi príma, že vy lidem neodpouštíte jejich jídelní hříchy.... ;-) Jsem si 100% jista, že člověk by se měl řídit sám sebou a pokud mu vyhovuje svíčková, ať si ji užívá... kdo rád chroupá zeleninu, má to tak mít.... ale řídit se tím, kdo co prohlašuje za správné a dobré, to by mě nenapadlo.. :)

6 0
možnosti

To je určitým způsobem pravda. Ale pak také musí nést následky.

Ale paní autorka je kapku extrémní, v tom zase musím s Vámi souhlasit.

0 0
možnosti
PS

Za chvíli jdou lisovat mrkvovou, červenořepovou a jablečnou šťávu.

To je obrovské množství enzymů a vitamínů. [>-]Za studena, pomalu lisovaných. Pod 45 °C.

Fytochemikálie. V

3 1
možnosti
Foto

To já si dal před chvíli kus pečeného berana a v lednici ho mám ještě minimálně na tři obědy. Dám si jej jen tak se zelím. Bez brambor, bez knedlíků, bez chleba. 

A řek bych, že jsem svému tělu prospěl úplně stejně jako vy. ;-)

3 1
možnosti
Foto

Ta část o fakt zdravých jídlech mě fakt pobavila. Ale říká se, že víra tvá tě uzdraví. ;-)

1 1
možnosti
PS

Funguje to .  Čerstvé, za studena pomalu lisované zeleninové šťávy jsou obrovským zdrojem, pro tělo vysoce příznivých, látek. Těžko sníte denně kilo mrkve, ovšem vypít ji není problém. Pokud šťávu vylisujete, podstatným způsobem zvyšuje využitelnost trávicím organizmem a rychlost působení na lidský organizmus.

Při lisování obilných tráv, které se ještě v padesátých letech prodávaly v lékárnách, je využitelnost obilních džusů pro lidské tělo zásadní. Víte, jaký je nejoblíbenější džus v Japonsku ? Mladý ječmen. Po sklenici čistě přírodní šťávy se budete rychle cítit skvěle. A není to ani drahé. Vždyť například kilo mrkve je v ceně kolem 10 Kč.

V čerstvých za studena pomalu lisovaných šťávách jsou obrovským přínosem enzymy. Nyní se ale podívejme na fytochemikálie.

Fytochemikálie

Jsou látky, které si vytvářejí rostliny. Pro člověka mají velký vliv jako látky pro omlazování, detoxikaci, a antioxidační účinky. Pokud jíte ovoce a zeleninu, vstřebatelnost látek je kolem 17 %, navíc trávení trvá 3 – 6 hodin. Pijete – li vylisované šťávy, využitelnost se zvyšuje na 65 % a dobra trávení se snižuje na 10 až 15 minut. Jde tedy o „rychlé nakopnutí organizmu“.

Polyfenoly

http://www.zstyl.cz/co-jime/136-cerstve-zeleninove-stavy-zdravi-ktere-chutna-fytochemikalie

3 1
možnosti
JP

Zelenina jsou i brambory jako příloha.

Horší ale je, když chodít do práce, každý se stravuje jinde a pak to skloubit. Chcete udělat hrachovku - tu jsem měl včera. Jiný člen rodiny měl zase bramborovou kaši, ten měl květák - a doplňte to!

0 0
možnosti
BG

Přece nebudu jíst to, co mi nechutná, nejsem blázen. ;-D

5 1
možnosti

Ono nejde o rozum, ale o zdraví. Samozřejmě, nedostatek zeleniny lze nahradit různými, docela složitými způsoby. Nejjednodušší způsob jak získat potřebné látky normálně získávané ze zeleniny, je, kupodivu, jíst zeleninu ;-). Syrovou. Vařená už je nepotřebné bláto.

0 0
možnosti
MB

No dobře se na tuhle větu pamatuji. Jako děti jsme ji často používaly.

Dnes už zeleninu a ovoce jím rád...ani nevím, jak jsem se k tomu dopracoval. Snad si tělo samo řeklo.

Ale souhlasím s tím (možná nevyřčeným), že dnes se propracovat k zelenině přes všechny ty návykové coca-coly, čokoládové tyčinky, smažené hranolky či hamburgery bude asi těžší..

1 0
možnosti
Foto

P60e98t54r 85U64g89r51i24n

12. 4. 2015 10:44

Nejlepší zelenina je uzený bůček ... 4 vejce a je snídaně šampionů na stole. Zásadně jím co mi chutná a pokud to "šumí ve větru", tak sem obezřetný, mohlo by to zkončit karambilem. :-)

4 1
možnosti
Foto

I72v54o 76C96i78l48i18c86h

12. 4. 2015 14:37

Párkrát jsem četl, že to může souviset i s krevní skupinou dotyčného. Já mám nulu (prý to je ta nejstarší skupina) a tak jsem hlavně masožravec. A sedí to na mně výborně R^ Co si tak matně pamatuju, tak naopak k vegetariánství mají podle té teorie nejblíže lidé s krevní skupinou (tuším) A. Ostatní skupiny jsou někde mezi.

2 0
možnosti
JS

Já nikdy zeleninu nejedla, prostě mi nechutná a syrová už vůbec, oblohu v restauraci většinou rozdám spolustolovníkům.. občas si udělám maso z nějakou zeleninou,ale vždy je tepelně opracovaná, ovoce také není pro mě taková lahoda, jak pro ostatní a představte si, bude mi brzy čtyřicet ;-)

10 1
možnosti
Foto

I97v47o 37C40i81l87i74c14h

12. 4. 2015 14:04

Mně bude brzy padesát a mám to podobně jako Vy R^

Zeleninu pouze přes prase a ovoce jen přes palírnu ;-)

5 0
možnosti
VK

Líbí se mi,jaký máte systém,to možná použiju.Ale nezlobte se-s dvouletým dítětem,pravděpodobně jedním,na rodičovské je ještě čas,chu't a síla věnovat se zdravé výživě a ty,co to nedělají,označovat trochu pyšně za nezodpovědné.Navíc muži i ti malí jsou prostě nastavení jinak,sama píšete,že tatínek i u vás některá jídla nemusí.Nebo maminka toho kloučka zeleninu chutně upravit neumí,ale nemusí to rovnou znamenat,že žijí nezdravě.

4 0
možnosti
Foto

Dále v textu jsem nepsala jen o tom jediném případu, ale o desítkách jiných, o kterých vím. O mém volném čase toho opravdu mnoho nevíte, ale diskuzi pod článkem nepovažuji za místo, kde bych potřebovala psát výčet své práce a aktivit ;-)  A náš táta nejí 3 druhy zeleniny a kuskus.

0 0
možnosti
  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Autorka je píšící ilustrátorkou a tvůrkyní Omalovánek Lucie. Byla také pracovnicí v záchranné stanici pro dravce a sovy, canisterapeutkou, pracovala s dětmi a seniory, včetně postižených klientů. Byla externí novinářkou, muzikantkou ve dvou kapelách, zahradnicí, hadí ženou a tak všelijak. Nyní je na rodičovské dovolené a ve zlomcích volna se připravuje na pomalu, ale jistě se blížící nový start do aktivního života s větším rozhledem, jasnějšími představami a vysokými cíli.

http://www.omalovanky-lucie.cz/

Seznam rubrik