Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L15u45c90i32e 20B83a90r20o34š96o51v47á 3812406942147

Sleduji, že diskutující řeší, které skupiny představují pro výuku největší trauma a rušení. Tak to vám řeknu přesně: je jedno, zda je třída "běžná", s podílem postižených nebo romských dětí nebo alternativní nebo v přírodě. Největší brzdou výuky a noční můrou pedagoga jsou děti zlobivé, vřískavé, strhávající na sebe pozornost. Ty jsou neštěstím pro ostatní ve třídě. Nicméně ani ty nejde vymazat z povrchu zemského.

0/0
16.1.2015 10:35
Foto

L69a74d28i40s66l14a73v 77M76e78t60e80l39k65a 6710146129765

Nelze to zobecnit ani na jednu ani na druhou stranu. Evidentní je to v případě těžkých mentálních postižení. Ale děti třeba po mozkové obrně nebo se svalovou dystrofií jsou mentálně normální, školu zvládnou, "jen" jsou na vozíku. Tam je problém hlavně v bezbarierovosti, ale to se většinou řešit dá. Tam je společné vzdělávání s ostatními naprosto OK.

A teď si představte, že tyhle děti mají taky občas asistenčního psa a chodí s ním do školy...

+1/0
16.1.2015 8:42

D71a11n53i97e13l 21Č98e33r53n26ý 8514225285628

Rodiče dětí muslimů jim toho psa zatrhnou.

0/0
16.1.2015 9:22
Foto

L98a27d52i24s92l20a95v 37M67e22t71e38l53k34a 6470306939745

... nebo ti rodiče budou muset najít jinou školu pro své dítě...

0/0
16.1.2015 9:46
Foto

L75u80c86i96e 11B57a75r93o86š49o62v60á 3582246782427

Asistenční psi, to je také téma samo pro sebe! VSkvělá věc, jen mám dojem, že jejich výcvik dodnes pořád není státem nijak podporován a ty organizase se snaží vyjít jak se dá. Dělala jsem dost roků canis, tak beru asistenty jako "ještě šikovnější kolegy".

0/0
16.1.2015 10:29
Foto

L38a24d72i60s18l74a18v 58M39e25t53e77l72k77a 6380776509705

Máte pravdu, stát výcvik asisťáků nefinancuje. A i přesto se cvičí. Takže to není nic o zisku, ani pro cvičitele, spíš právě o tom pomoci někomu k větší soběstačnosti a samostatnosti v tom našem světě...

Ale dost asisťáků chodí se svými lidmi (žáky) i do škol a je zajímavé, že po úvodní nejistotě vedení školy (což je pochopitelné, nikdy před tím asisťáka většinou neviděli) jsou ohlasy většinou velice dobré. Ale to by bylo psaní na dlouho... :-)

+2/0
16.1.2015 10:44
Foto

L34u31c60i50e 51B57a37r52o57š44o77v52á 3422386102397

PS: Mám kamarádku Češku, žijící asi 15 let v Americe. Když se v ČR řeší, kam které dítě rozdělit a proč je to tak lepší, ptá se mě, oč vlastně jde. U nich se nic takového neděje, děti se učí společně, dětem to nevadí, dospělým to nevadí, mají pohodové vztahy. Takže to bude opravdu o přístupu.

0/0
16.1.2015 8:25

D61a86n22i28e66l 26Č51e71r52n32ý 8844965655188

Velmi pěkné. Takové sluníčkové. O tom, že hendicapovaný vyjde v Americe ze třetí třídy bez dalších mozností ani slovo. Z bývalých zvláštních, nyní praktických škol, vychází žáci, kteří se naučili základy a mají možnost se vyučit. To v Americe asi není a tak je potřeba zrušit to jinde.

+1/0
16.1.2015 8:37
Foto

K98o90u36t36k62o38v89á 79H86e29l13e73n96a 4646267109240

Pokud problematice tolik rozumíte, tak pravděpodobně také víte, že se v rámci inkluzivního vzdělávání počítá se zrušením VŠECH speciálních škol. 

Aniž bych chtěla prezidenta nějak zastávat, řekl, že děti s URČITÝMI postiženími by měli být vzdělávány ve speciálních školách, nikoli všechny. Také jistě víte, že inkluze není to samé co integrace.

To, co Vy popisujete v článku, je integrace, o níž ovšem nebyla v oné větě, která tak otřásla celým blogem, ani zmínka.

V podstatě jste nevyjádřila jiný názor než Zeman.

+9/0
16.1.2015 0:22
Foto

K24o26u85t65k19o21v34á 29H62e77l38e65n54a 4916297539650

Pardon, "měly"

0/0
16.1.2015 0:27
Foto

L71u72c58i34e 72B45a87r66o75š46o65v55á 3742226612947

Co jsem si stihla všimnout, pestrost škol zůstává, jen mnohé ruší svůj původní název a jmenují se "základní škola". Nicméně individuální přístup, jiná výuka a hlavně jiné děti, než v tradičních školách, v nich zůstávají. Takže ano, k rušení speciálních škol dochází, ale jaksi jen názvově :-)

0/0
16.1.2015 8:15

P71e83t12r 27P86a20l34e77č16e48k 3320675224452

Přesně tak. Když ona je s mnohými lidmi hrozná potíž, že neposlouchají CO se jim říká, ale důležitější je pro ně KDO jim to říká. A pak snadno dojde k tomu, že se kříčí fuj fuj Zeman, ale v podstatě se vyjádří stejný názor. :-/

+3/0
16.1.2015 8:23

J33i77ř93í 44S91v65o40b11o41d84a 2663469819753

Znal jsem lidi co byli v Jedličkově ústavu. Někteří vystudovali vysoké školy, mnozí dosáhli maturity a zbytek se vyučil v některém oboru. Nemůžu říct, že by nějak duševně, nebo citově strádali. Vycházky měli každý den. A možná se mezi "svými" cítili lépe.

+8/0
16.1.2015 0:10

T36o86m87á60š 66B31í94l24ý 2675850507

Přesně tak, bydlím nedaleko Vyšehradu a jsem obdivovatel a zákazník jejich obchodu. Podle mě je potřeba těmto lidem umožnit využití jejich omezených možností k životu a tím je ujišťovat, že nejsou zbyteční a máme je rádi takové, jací jsou. To je povinnost dospělých, od dětí to nechtějme, nejsou schopné to většinou pochopit, neboť jejich rozum to nebere.

 Neházejme naší povinnost k těmto postiženým na děti ve škole. My dospělí a stát máme povinnost se o ně postarat, i kdybychom měli učit jediného postiženého ve třídě. Nejdříve se postarejme o naše postižené děti a pak se můžeme starat o uprchlíky z jiných států, o které by se měli starat třeba v Arabských emirátech.

+5/−1
16.1.2015 0:36
Foto

L92u65c19i12e 15B33a51r43o96š52o30v62á 3192806592627

Děti nemají problém přijmout postižené děti, rozum jim to bere normálně, dokud jim nezačnou valit klíny do hlavy lidé, kteří mají z postižených strach, protože je takřka neznají.

0/0
16.1.2015 10:26

A86l27o65i44s 21Ž82í46d89e54k 2813107713971

Ten Jedličkův ústav je v Praze,že? A co třeba lidi z Opavy,Krumlova atd. všichni stěhovat do Prahy,aby se mezi svými cítili lépe?

0/0
16.1.2015 8:45

J76i46ř37í 10S78v82o62b35o77d88a 2503689929613

Takových ústavů máte více. Namátkou v Liberci, Ostravě-Hrabyni.

0/0
16.1.2015 8:51

T22o27m16á37š 96B78í14l38ý 2785560127

Ani jsem to celé nečetl, ale ze života. V sedmé třídě, s dvaceti pěti žáky byl jeden mentálně postižený na vozíčku s ošetřovatelkou. Pokud začal uprostřed vyučování hýkat a nakonec ho musela ošetřovatelka odvézt ze třídy, byl to skutečně nervový záběr pro všechny žáky včetně učitelů. Protože si nikdo z učitelů a rodičů netroufl nic říci, vnuka rodiče přeřadili do jiné školy, protože už z toho měl tik. Jinak Praha 6, pět let zpět. Selektujme a ptejme se zda to oběma stranám opravdu prospívá ;-)

+8/0
16.1.2015 0:09
Foto

K13o13u20t36k12o42v34á 73H95e68l51e51n79a 4556547819730

Když je jeden, tak to ještě jde - to je právě integrace. Ale když děti s různými klidně i mentálními postiženími tvoří skoro třetinu třídy, s čímž se v rámci inkluze počítá, tak to je teprve něco!

0/0
16.1.2015 0:25

J45i57t71k81a 97O65n39d61r56o12v94á 6433286303439

Jeden takový žák někdy stačí. Žák sedí ve třídě v lavici s asistentkou a při hodinách s ní musí komunikovat. Třeba se píše písemka, on sám nic nenapíše, stěží v ruce udrží tužku. Takže píše za něj asistentka a neustále se ho ptá, co má vlastně psát (aby to byly znalosti žáka - ne její). Žák šepot neslyší, tak musí mluvit nahlas. Žák něco neví, dohadují se s asistentkou a on se začne vztekat..... Fakt to není sranda pro to dítě, učitelku, asistentku ani ostatní. Některé jiné děti zase potřebují při písemce klid a tohle je hodně ruší. Nedovedu si vůbec představit, co by to udělalo s kvalitou výuky, kdyby takoví žáci se svou vlastní asistentkou byli ve třídě 2.

+1/0
16.1.2015 6:40
Foto

L33u96c67i55e 60B92a53r24o53š10o50v20á 3422716602557

Nemohu se tady zaručovaat za všechny integrované, ano, také vím o pár případech, které byly naivní a nesouhlasím s nimi. Nicméně zrušit kvůli tomu  šanci všem mi přijde bezohledné a totalitní. A různé třídy, kde se učí postižené děti, znám z vlastní zkušenosti. Je to celé také o posunu stylu výuky k alternativě. Ale to nebylo hlavním tématem článku.

0/0
16.1.2015 8:20

T33o43m56á65š 96B58í46l72ý 2505630337

Já bych hned nemával totalitním praporem i když je to teď hodně v módě. Já spíš totalitu vidím v tom, že než něco řeknu a nebo napíšu, musím prostudovat spoustu "návodů" a "pravidel", abych někoho neurazil a nebo se nedopustil rasistického útoku na vyznání a způsob života zde žijících etnik a menšin. Jinak zrovna tady přijdu jen o íčka ;-)

0/0
16.1.2015 9:53
Foto

K16o98u15t53k61o44v54á 83H33e93l61e37n58a 4916567309710

Ale o tom, že by se tato šance měla rušit všem, Zeman nemluvil. Pokud se naopak zruší speciální školy, zruší se i šance těm, kterým by se v nich díky speciální péči mohlo dostat výrazně kvalitnějšího vzdělání.

0/0
16.1.2015 11:58
Foto

L64a93d78i15s32l68a47v 76M31e70t96e59l55k14a 6310536939475

On hlavně neřekl, jaký hendikep má na mysli. Fyzický, smyslový nebo psychický? Pak si lidi domýšlí různé věci, jak se to komu hodí.

Ale státník se má vyjadřovat jasně a jednoznačně.

0/0
16.1.2015 12:05

Z70d90e64n95ě36k 18J76o98u28k74l 5503983452345

Při výroku o tom, že postižené a zdravé děti se cítí nejlépe, když jsou zvlášť, se prezident Zeman zřejmě řídil selským rozumem. A ten nemusí být vždy špatný.  Možná však, že by bylo vhodné, aby děti byly spolu po vyučování

+7/−2
16.1.2015 0:00

D93a52n93i45e40l 64Č68e31r83n82ý 8644835985788

Zrušit Jedličkárnu a podobné ústavy, zrušit pomocné školy, kde jsou třídy s mnohem menším počtem žáků, aby se dokázali naučit alespoň číst a psát. Je to příliš drahé a ať se žáčci snaží naučit se něco mezi zdravými a čipernými dětmi.

0/−3
15.1.2015 23:38



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.