Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J19i26ř87í 86H32e21r52m43á37n97e97k 4266912592410

My, přiznám se, jsme "zoofilové".Tedy alespoň, co se jídla týče. Zbytka masa ne nevyhazují, ale zamrazují pro Olouška, pravým jménem Olivera. Nalezence to z útulku, kterého má jedna naše kamarádka.

A na pečivo máme, protože bydlíme blízko Vltavy, kachny. Ty jsou, zvláště pak v zimě velmi vděčné. A rohlíky kachnám nejdou skoro vůbec. Jsou po usušení uloženy na další várku hrníčkových knedlíků.

Jo a pokud se k show přidají i racci, je veselo. Tedy rackové, samozřejmě.

+1/0
7.1.2015 23:36
Foto

J45a61n31a 12M76a64j25o35v50á 4155392366763

Zvláštní, jak se umíme chytnout maličkosti a celý národ bude mravokárně zvedat obočí, protože byl vyhozen rohlík. Šli jste vůbec někdy na sídlišti kolem popelnic? Nevěřím, že nikdo nevyhazuje jídlo. Ač se o to (jsem tak vychovaná) hodně snažím, taky se mi to ne vždycky podaří. Je nás plný dům ne vždycky stihnu všechno uhlídat.

Nevím, co si myslím o všech těch moralistech, kterých jsou plné diskuse a kteří by "NIKDY NEVYHODILI ROHLIK" (ty tedy fakt nevyhazuji, strouhanka je potřeba a mají je rády slepičky sousedů, ale berme rohlík jako symbol). Jsou tak dokonalí? Stylizují se? Jsou ve všech věcech spotřeby tak dokonalí? Nikdy nejedou autem i když by mohli dojít pěšky? Nemají koníčky? Píšou po papírech zásadně z obou stran? Perou, až když je pračka plná a když je prádla méně tak v ruce? To všechno je přece podle stejného principu.

x

Za sebe - mít ve 23 letech šest dětí, nemám žádný problém, protože už bych nejspíš byla někde na uzavřeném oddělení psychiatrické léčebny a ani bych k tomu nemusela mít tu obrovskou kýlu. A mít "kamarádku", která bude v médiích řešit moje rohlíky a moje chyby a můj nevděk, tak bych si asi rovnou hodila mašli. A to pro tuto chvíli zcela pomíjím (neprominutelný) způsob, jak paní V. R. naložila se svou profesionální etikou.

+2/0
7.1.2015 18:49
Foto

T46e64r94e15z96a 93P77r56a90s29l83i55č44k98o69v22á 7472342853636

R^

0/0
7.1.2015 18:56

D63a65n38a 34T59e85n36z93l90e47r 5800912835743

Takže vyhodili staré rohlíky? To dělám taky. 

Dostali pomoc? Nikdy jsem pomoc nedostala (respektive ji sama zaplatila), a přesto jim nezávidím. Situace, ve které jsou, je dost záhul a pomoc potřebují.

+2/0
7.1.2015 15:47

J95o72s12e91f 28H97e80n83d54r41i46c56h 8410644546221

Je mi jedno kdo, co a jak řekl. Ale vím, že jsem se jednou zkusil podívat na jednu epizodu z toho seriálu o nich, ale vydržel jsem to jen asi osm minut. Dál to nešlo, praštil bych do obrazovky. Tolik arogance, místo vděčnosti, neustálé fňukání a natahování rukou - dejte víc a víc, ne na to se nedalo koukat. A to jsem se tady někde dočetl, že matka tý mladý měla dát nějaké té pečovatelce facku. Hnus!!!

0/0
7.1.2015 15:12
Foto

Š12á79r52k72a 23M79e36d70k54o20v66á 7824655526470

Od paní V.R. to bylo nejen neprofesionální,ale taky pěkný podraz. Ať v té rodině zažila cokoliv a vztahy byly jakékoliv, tohle se nedělá. Musela si dobře spočítat, co to vyvolá v lidech.

Počítám, že do týdne-dvou tu máme rozhovor se Sašou a praní špinavého prádla

v přímém přenosu.

+5/−1
7.1.2015 13:43

J90i70ř68í 13N95o19s55e16k 1878817791216

kauza kiňová

Oficiální vyjádření Ministerstva práce a sociálních věcí k paterčatům a jejich patronce

http://tn.nova.cz/clanek/oficialni-vyjadreni-ministerstva-prace-a-socialnich-veci-k-patercatum-a-jejich-patronce.html

+2/0
7.1.2015 13:28

M95i86c12h54a70l 48M77a44l10ý 3480206610259

Ano, jde tu o dvě věci. Jednou je etika opatrovníka a to, že by neměl o věci mluvit (proč ale neměl?). Druhou je přístup Romů k podpoře ze strany státu.

Matce paterčat se od státu dostalo všemožné podpory a publicity. Přesto si neustále stěžovala. Když dostala nabídku od podnikatele na zajištění vybavení bytu, namísto poděkování a pokory si diktovala, co ještě chce.

No a najednou se na opatrovnici snáší kritika ze všech stran že porušila etický kodex a mezi prvními se jako vždy ozvala romea.cz. Možná asi porušila a zřejmě to není správné. Na druhou stranu je dobré vědět "z první ruky" jak s pomocí od státu zacházejí "potřební"

Apropo, proč romea.cz nějak účinně matce paterčat nepomáhá, neorganizuje sbírku, neučí ji "hospodařit" a šetřit?  Inu, princip natažené ruky směrem ke státu je odzkoušen a funguje, že?

Podívejte se, kolik je v ČR bezdomovců a jak je možné, že mezi nimi není žádný Rom?

+5/0
7.1.2015 12:56

D46a41n46u17š40e 97K27r11a93m55o85l72i61š57o12v56á 3732647908429

Prapůvod problémů je v tom, že stát by se zase mohl strhat. Kdysi jsem četla názory rodičů, kteří měli čtyřčata a stát jim nedal nic...Takže: je tu jen natažená ruka, která ovšem někdy a něčím skončí...nechci sýčkovat, ale táta vezme roha a těch 6 děti bude na bedrech státu....

+2/0
7.1.2015 11:34

J68i39ř83í 52N65o94s43e87k 1188467521596

Vyloučeno, že by stát čtyřčatům nic nedal. V ulici máme trojčata a znám paní ze sociálky, co všechno pro ně zařizovali. Nebyly to drby z doslechu, ale fakta.

+3/0
7.1.2015 11:52

D17a86n59u77š18e 97K56r83a62m20o12l41i26š81o19v90á 3742867368839

http://www.ahaonline.cz/clanek/trapasy/10439/posledni-ctyrcata-v-cesku-ziji-v-1-1-a-bez-penez.html

http://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=6759&Itemid=50

Tak si počtěte....

0/0
7.1.2015 12:07

J29i28ř56í 17N56o93s51e44k 1638387921576

AHA jako zdroj objektivity neberu. Pokud jde o kudlanku, stojí tam:

   Manželé Janušovi z moravské Blišice, kterým se čtyřčata narodila v r. 2003,  se už nedostali do pozornosti medií. Ani jeden z mála příspěvků neměl tak nadšené vyznění, jako dobové reportáže o narození Hourovic čtyřčat. Docela smutný byl např. rozhovor s tamější starostkou, která si postěžovala, že povinnost obce zajistit rodině pečovatelku bude stát polovinu obecního rozpočtu. Také jim řekli, že: „Měli jste  předpokládat, že otec může o práci přijít a hlavně si proto šetřit dopředu.“

 Jenomže rodinka se dobrovolně sama rozhodla pro určité kroky: pečovatelky se vzdali, a když byl otec nezaměstnaný, pomáhal mamince sám. Také si našli na bydlení byt 1+1 a otec začal "vlastnoručně" přestavovat starou barabiznu. Pracoval pak později jako montér plastových oken, takže byl většinu času kvůli práci na cestách, a nejen z toho důvodu se stavba domu nakonec protáhla na celkových osm let.

Rodina se totiž nechtěla nijak zadlužovat, a stavba tak rostla vždy jen z právě vydělaných peněz. Čas byl tedy jen o víkendech a dovolených. Výsledek ale rozhodně stojí za to.

Čili, v malém bytě bydleli z vlastního rozhodnutí, pomocnice se zřekli, protože otec byl nezaměstnaný a pomáhal sám. Rodina byla tedy na dávkách kompletně - u paterčat pracuje otec na plný úvazek. Paní Kiňová má zdravotní problémy, nejen kýlu, kvůli které nesměla děti zvedat a nosit. Pokud naříká, prostě není v pohodě. Gumové rohlíky bych neřešil, ale dost mě zarazilo, že děti byly v 10 letech poprvé v kině. Zřejmě tam bude spousta dalšího asketismu, což ne vždy a ve všem musí být přínosné do života (viz rozhled, sociální odlišnost atd).

Není všechno černobílé, věřte

+5/0
7.1.2015 13:06

D12a35n64a 74T97e34n48z75l17e16r 5790572375523

R^ Konečně někdo, kdo to vidí komplexně.

0/0
7.1.2015 15:08

J35a83r85o52s22l30a20v 67Z39a87j39i52c30e23k 6564211307337

Co je rozvarena brambora vim, ale co je rozpeceny rohlik? Je nedopeceny nebo prepeceny?

0/0
7.1.2015 10:57

J27i53r38i 90K26u44c91e50r48a 5597750236482

tak to vás lituju;-)

+3/0
7.1.2015 11:01

J97a78r14d68a 66C58h20o25v71a46n44e94c 6761445553139

Gumák - rohlík již nikoli zcela měkký - se strčí do trouby a zahřeje se. Tím změkne a po dobu, kdy je teplý, je měkký. Až vychladne, ztvrdne ještě více než před tím. Dokud je teplý, je chutný stejně jako čerstvě upečený. Není však upečený, ale "rozpečený", což je terminus technicus našich manželek. Je to slovo poměrně dost nové - sám jsem ho poprvé slyšel až někdy v druhé polovině 80. let.

+3/0
7.1.2015 11:50

I34g28o94r 85I55n40d82r23u44c67h

Nevím, zda jsem úplně pochopil vyznění Vašeho článku - na jedné straně píšete o etickém kodexu, ale hned vzápětí víceméně schvalujete, že ho paní Rulíková porušila? 

Na mě celý ten rozhovor působil dojmem, že paní Rulíková je žena, která by nejspíš potřebovala sama nějakou odbornou pomoc- psychoterapeutickou. V rodině paní Kiňové se dle toho, jak to sama líčila, chovala naprosto nepřijatelně mentorsky - jako taková typická nenáviděná tchýně. 

A následně si léčí svou další frustraci tím, že všechno vyklopí médiím. Sorry, to neberu.

Stran jídla uvedu takovou zajímavou perličku: svého času na serveru rodina.cz se jedna maminka chlubila, jaké udělala doma (v bytě) dětem skvělé „pískoviště“ - koupila takové to modré plastové, ale protože si nechtěla doma svinit pískem, koupila asi půl metráku rýže a nasypala ji dětem do pískoviště na hraní. V podstatě všechny maminky jí tam tehdy blahopřály k tomu, jaký je to skvělý nápad. Když jsem se jako myslím jediný nad tímto způsobem nakládání s potravinami pozastavil, nesetkal jsem se s pochopením... :-)

+7/0
7.1.2015 10:47
Foto

L60u71c80i59e 91B26a48r41o72š26o54v89á 3622196172547

Ano, nevídím případ černobíle. Proto takto i píši: Zápor, i klad, vnímám obojí a tak to v životě chodí často, že nelze udělat jasný a rychlý závěr.

... A s tou rýží je to vážně síla!

0/0
7.1.2015 10:51
Foto

T16e93r94e49z98a 46P46r24a41s79l36i92č66k95o89v33á 7982172593536

Já jsem velkým odpůrcem plýtvání a vyhazování jídla. Ovšem to, že Romové nejedí den staré jídlo, je obecně známá věc, která se v mnoha rodinách dodržuje dodnes a člověk znalý problematiky by se nad ní neměl pozastavovat. Mě spíš zaráží, že pomáhající profesionál vynáší informace z rodiny klienta a ještě je troubí do médií. Základní chyba podle mne byla v tom, že tam paní V. R. přišla jako "kamarádka, co jim se vším pomůže", začala si s nimi tykat, vztah byl neformální a najednou obrátila a začala vystupovat jako "zástupce ministerstva" a "pomáhající profesionál. To bylo ze strany paní V. R. naprosto nezvládnuté. Nejdřív se chovala jako kamarádka a pak si v dokumentu stěžovala, že jí volají ve dne v noci a nemá čas na svou práci a rodinu. To ale není problém rodiny paterčet, to je problém nastavení hranic, což si měla paní Rulíková ohlídat.

+9/−1
7.1.2015 10:39

J90a86r52d77a 37C12h81o86v78a38n42e75c 6471855753299

Kdo vyhazuje jídlo, nemá nárok na sociální podporu k pořízení toho jídla a daňoví poplatníci mají právo vědět, že jejich daně končí v popelnici.

+8/0
7.1.2015 10:45
Foto

T48e27r51e23z34a 66P27r21a88s55l73i76č35k30o89v55á 7592632623296

On to někdo kontroluje? I u někoho jiného, než u rodiny paterčat? Myslíte, že máte právo každému, kdo bere peníze od státu, koukat do ledničky? Otec paterčat pracje, matka bere rodičovský příspěvek, takže z tohoto hlediska by měl "stát" vlastně nárok kontrolovat plýtvání jídlem skoro ve všech rodinách s malými dětmi. A to by se mi teda nelíbilo.

+6/0
7.1.2015 10:52

J51a27r21d96a 64C59h44o12v47a60n54e79c 6301705843809

Když slepý chlapec dostane příspěvek na počítač nebo mluvicí telefon, musí prokazovat, že jej  má a používá. Když to přestane používat do pěti let od poskytnutí musí dotaci vrátit. Stejně jako když mu umře vodicí pes, na který dostal příspěvek. Nebo když osobě ZTP/P ukradnou auto, na který dostala příspěvek od státu, musí příspěvek vrátit.

Nakládání se státními příspěvky se u zdravotně postižených příjemců kontroluje běžně. Proč by s nemělo kontrolovat u Romů?

+3/0
7.1.2015 11:54

J64i45ř28í 33N68o40s87e81k 1388157611586

U VŠECH příjemců sociálních dávek by se mělo kontrolovat, zda peníze nenechají v hernách, zda děti chodí do školy a zda si nepřilepšují trestnou činností. Lezení do ledniček a kontrola, zda je utřený prach, to už jsme někde jinde. A znovu - racionální rada a psychologická pomoc je něco jiného a jistě smysluplnějšího než nadřazený postoj vševěda.

+5/0
7.1.2015 12:00
Foto

T47e86r25e83z33a 56P77r31a16s54l58i74č32k25o73v38á 7102932563646

Já přece netvrdím, že se má k Romům přistupovat jinak, než k ostatním, já tvrdím, že pokud se pohoršujete nad vyhazováním jídla v rodině, kde otec pracuje a matka je na rodičovské dovolené, měl byste to vzít do důsledků a odebrat rodičovský příspěvek všem matkám, kterým někdy ztvrdly rohlíky, nebo s ním nezacházejí hospodárně, nebo neumí odhadnout množství nakoupeného jídla a pak ho vyhodí. Z neznámých důvodů tohle všechno lidem vadí JENOM u rodiny paterčat (a že odhadnout množství jídla pro takovou smečku asi nebude zrovna jednoduché, zvlášť pro unavenou mladou holku se zdravotními problémy).

+5/0
7.1.2015 12:25
Foto

Š45á19r89k23a 45M38e59d20k38o39v68á 7584975846640

Nehledě na to, že popelnice jsou plné vyhozeného jídla a to i na sídlišti, kde nežije jediný Rom. Je chvályhodné, že lidé se snaží nevyhodit nic a snaží se to spotřebovat a nakupovat tak, aby k tomu nedocházelo,ale ruku na srdce, kdo nikdy nevyhodil pár starších rohlíků,nebo prošlý jogurt? 

V McDonaldu se vyhazují 20 minut staré,neprodané burgery, například.

+4/0
7.1.2015 13:38

J59o44s70e56f 72H91e63n73d20r86i52c11h 8530664596801

Pár starších rohlíků se u nás nevyhazuje, nechají se ztvrdnout a dělá se z nich strouhanka. Jinak je klidně rozpekáme - rozříznout, namáznout máslem, na to jemný plátkový sýr, posypat Provensálským kořením, vložit na dvacet vteřin do mikrovlnky a máte snídani. Jogurty kupujeme v den, kdy si je chceme sníst a protože chodíme nakupovat skoro každý den, tak máme vždy čerstvé. Jinak nic proti sdělení, že se s jídlem všude plýtvá. Třeba v Bille prý na konci směny naházejí zbylé pečivo do bedny a poleje se Savem, aby si z toho bezdomovci nemohli nic brát.

+1/0
7.1.2015 14:04
Foto

Š44á58r96k22a 37M96e12d47k93o95v67á 7924765846980

Tak to je síla. On i McDonald, kdyby ty neprodané burgery šoupli do krabice a dali k dispozici bezdomovcům,tak by je neubylo. Ne, radši to narvou do kontejneru.

+3/0
7.1.2015 14:10

J76a46r60d23a 93C39h46o82v71a81n45e78c 6361915373169

Jakou smečku? Vždyť jsou to teprve batolata. Nejí to, co dospělí.

A ztvrdlé rohlíky se nevyhazují, ale dělá se z nich strouhanka.

0/0
7.1.2015 14:39

D53a77n57a 34T10e11n72z36l62e42r 5320622765343

Plýtvat potravinami se sice nemá, to je fakt.

 Ale tihle lidé nepijí, nekouří, pracují - nestačí to? Už to z nich dělá s ohledem na všechny okolnosti velice slušné lidi.

+2/0
7.1.2015 15:18

M69a96r34i86e 75Č63e92r52m65á51k96o75v34á 1401912288748

Jak to že nejí co dospělí? V dokumetnu ládovali coby půlroční o vánocích brambový salát s majonézou jak o život.

0/0
7.1.2015 18:07

D54a65n89a 23T24e28n60z97l75e73r 5330602615163

R^

0/0
7.1.2015 15:12

J83i15ř46í 21N47o53s48e26k 1728227101226

U zdravotně postižených Romů se jistě kontroluje

0/0
7.1.2015 13:09
Foto

L16u36c34i75e 42B43a44r66o76š95o85v20á 3552786732887

V ohlídání hranic máte pravdu. Jenže mně taky často děsilo, co jsem v některých rodinách viděla - a nemluví se o tom, děje se to stále. Takže, i přes nevhodnost podání, jsem ráda, že čas od času poklička odklopí. Nejsem totiž zastáncem toho, že se mají všechny ty často drsné kolize v chování druhých nechávat tak, není to podle mě projev tolerance, ale spíš lenosti. Takto se i uprostřed Evropy zachová v mnohých domácnostech hrubý středověk.

+1/0
7.1.2015 10:48
Foto

T98e89r68e90z13a 44P23r69a86s28l54i73č36k38o92v76á 7232112213346

A co vás v rodině paterčat děsilo? Mě jedině babička...jinak otec chodí do práce, matka i přes zdravotní problémy dělá, co může, děti netrpí hlady, nikdo je netýrá, nechodí špinavé. Na to, kolik jich je, to rodina zvládá poměrně dobře.

+5/0
7.1.2015 10:56
Foto

L73u98c41i89e 26B93a38r86o29š35o65v67á 3792596272827

Zkrátka jsem četla detailně, co paní Vítková uváděla. A dále jsem psala také o vlastních zážitcích z jiných rodin, především šlo o citové týrání, vydírání, opouštění dětí apod. Každý má vnímání hranic nastavené jinak. Vy třeba jste v pohodě vůči národům, kde je plýtvání jídlem tradicí a jste pro zachování tradic. Každá jsme jiná a nemyslím, že by v diskuzi mohlo dojít k výraznější shodě.

0/0
7.1.2015 11:06
Foto

T53e19r18e70z23a 64P87r23a88s69l40i48č12k18o96v54á 7662482253106

Jenže jiná rodina je jiný případ. Tady k týrání ani opouštění dětí nedošlo. Já nemám plýtvání jídlem ráda, ale pomáhající profesionál by si měl v tomhle případě s matkou sednout a zamyslet se, jak to udělat, aby se jídlo snědlo hned a nemuselo se vyhazovat a ne se pohoršovat nad tím, že to v rodině dělají jinak, než on ve svojí. Na matku paterčat kdekdo nasazuje, ale já, když si představím, že bych měla pět mimin a pupeční kýlu, taky bych asi taky vždycky nebyla stoprocentní. Chápu i to, že si matka často stěžuje. Okolo sebe vidím matky naprosto vyčerpané péčí o JEDNO mimino. Ono se stačí podívat na zdejší blog, kolik žen zde mateřství popisuje jako horror a nikdy nekončící práci. V porovnání s nimi mi připadá, že rodina přes všechny nedostatky zvládá situaci dobře. Paní Rulíková v rozhovoru sama přiznala, že si pomocí rodině řešila něco svého. Což je lidsky pochopitelné, ale z profesionálního hledika je to úplně špatně.

+6/0
7.1.2015 11:15

J58i78ř73í 19N16o35s50e61k 1628857931766

Stejný dojem mám také (byť jsem nikdy nebyl matka) a sdílí ho se mnou spousta lidí, které znám. Bohužel nepíšou na blogy a redaktoři se jich na názor neptají. Ta mladá maminka spadla do šíleného kolotoče, je úzkostlivá, nevyspaná, fyzicky i psychicky na dně. Skutečně nepotřebuje poučování, ale racionální radu a možná i psychologickou pomoc (která by jí možná pomohla zbavit se chorobné, i když v dané situaci logické závislosti na matce). A teď slíznu mínusy ;-)

+6/0
7.1.2015 11:24
Foto

L20u20c33i14e 91B49a21r18o21š27o11v56á 3632886842207

Matkou jsem, dvojčata jsme měli v rodině a pracovala jsem s kupou dětí, včetně postižených. Tak pocity matky přibližně tuším a má co do námahy můj obdiv. Nicméně se mi nelíbí, co občas pouští do médií za zkreslená fakta a lži. Mám k tématu dost informací, na základě kterých jsem se rozhodla, že tento blog nebude o matce dětí. A o tom, kdo se jí jak věnoval, kdo jí co kolikrát vysvětloval a jak a co jí říkala nebo nikdy neříkala a šetřila pro média paní Vítková, se tu můžete dohadovat, ale jistě to vědí jen ty dvě.

0/0
7.1.2015 11:37
Foto

T38e20r11e40z44a 27P33r73a44s98l64i86č24k36o60v12á 7752622383916

Mně se zas nelíbí, co pouští do médií paní V. R. . Na místě matky paterčat bych se taky bránila. Rozdíl je v tom, že matka paterčat je obyčejná mladá holka v náročné situaci, ta žádným kodexem, narozdíl od paní Rulíkové, vázaná není...Kdybych byla v krizi a někdo za mnou přišel a slíbil mi kamarádskou pomoc, nejspíš bych taky byla zhrzená, když by o poměrech v mojí rodině pak začal mluvit do médií. Paní Rulíková střídá roli "zhrzené kamarádky" a "zástupkyně ministerstva" jak se jí to hodí. Například to, že matce vyhrožovala odebráním dětí, taky nebylo úplně košer. V rodině není násilí, závislosti, týrání ani hlad, takže operovat s odebráním dětí je opravdu hodně přes čáru.

+6/0
7.1.2015 12:55

J83a92r61m26i37l16a 88M41a76r27e54š26o50v39á 1324518840626

V tom s Vámi souhlasím,pí Rulíková toho udělala pro rodinu hodně, ale některé věci byly neprofesionální. Zvláště tykání,kamarádění. To neměla nikdy připustit.Zcela upřímně,ani ten rozhovor teď pro iDnes není úplně košer, není košer své klienty propírat v médiích.

Myslím, že jí někudy teče trochu do bot, proto se chtěla ozvat jako první a proto

(zřejmě),požádala iDnes o rozhovor.Takový z toho mám dojem.

+4/0
7.1.2015 13:13

J42a92r85m58i68l91a 84M33a93r83e65š97o79v10á 1604918350446

Kolik toho otec od narození dětí do té práce nachodil? Marodil celé měsíce se zády, přitom bylo jasné, že je doma hlavně kvůli pomoci s dětmi. V době marodění v dokumentu jezdil na bruslích,vystupoval v TV apod. To, že děti netrpí hlady není zásluha rodičů,leč sponzorů a státu,špinavé nejsou, jasně, když jsou v rodině 4 pečovatelky k ruce - 2 z PS a 2 od pí Rulíkové, matka, otec, babička a byla tam ještě pí Rulíková na 1/3 úvazek..

Na to,kolik je tam dospělých to rodina opravdu zvládá poměrně dobře.

Víte o co tu jde? Jde o nepoměr pomoci, která tu vznikla. Nepoměr pomoci faktické i peněžní,  vůči jiným potřebným rodinám.

0/0
7.1.2015 13:05
Foto

T57e83r12e37z38a 91P96r26a54s47l46i83č13k18o27v23á 7302442163356

Čtyři pečovatelky současně tam podle mne nebyly, pochopila jsem z dokumentu, že dvě. Neznám mladou rodinu, která by uživila pět mimin a předškoláka bez pomoci zvenčí. Otec byl na OČR, když byly děti nemocné, což je běžná věc. To, že jsou i jiné rodiny, které potřebují pomoci, snad neznamená, že bychom téhle rodině neměli pomoc přát. Asi dostávají víc pomoci, než  jiné rodiny, ale taky jsou to jediná paterčata u nás, takže těžko srovnávat. Já bych tedy s nimi neměnila. Jediné, co mi opravdu vadilo, bylo chování babičky dětí, ale za svoje rodiče nikdo nemůže.

+4/0
7.1.2015 13:17

J33i69ř41í 14N21o14s74e78k 1468537651586

Otázka zní, proč se jim říkalo pečovatelky, když na děti nesměly sáhnout? Naráz přebalit, nakrmit, obléknout, utěšit pět miminek nejde ani ve dvou

+3/0
7.1.2015 13:24

J14i87r92i 11K59u14c64e93r61a 5527460466852

jen takový detail - rozpékané "včerejší" rohlíky ke snídani já MLSÁM ;-) s trochou rozteklého másla... mňam!!

+2/0
7.1.2015 10:34
Foto

L20u79c57i80e 66B79a26r85o10š20o87v51á 3972266332267

;-) My zase kupujeme rohlíky dost málo (nejsou zdravé). Takže když už jsou, tak zmizí. A pokud nezmizí, mám hrst nápadů, co s nimi dál :-)

+3/0
7.1.2015 10:43

J27i78r11i 81K87u78c25e25r25a 5627260786212

nejsou zdravé... co je zdravé? zelený čaj? voda z kohoutku? ryby ze sádek? jasně, bílá mouka je bílá mouka, ale zdravého není vlastně nic, dotaženo do důsledků

0/0
7.1.2015 11:01
Foto

L72u80c32i93e 27B11a34r27o96š78o73v48á 3712146762157

Nejsem hortička. Jen je jíme asi jednou za měsíc, jinak chleba, případně spíš něco celozrnného. A tak postupuji stále: např. sice se snažím učit  a připravovat stále více (chuťově dobrých) receptů se zeleninou, ale maso, včetně občas toho nezdravého jako uzené či tučnější, jíme někdy také. Zlatá střední cesta a nic proti rohlíkům a jejich fanouškům:-)

0/0
7.1.2015 13:44

J58a61r86d41a 76C44h72o45v63a97n40e64c 6411645143629

Úcta k jídlu je pozůstatek křesťanské výchovy desítek generací našich předků. Podle křesťanství je jídlo Božím darem a o chléb se každý křesťan denně k Bohu modlí a proto nemohli křesťané s jídlem šeredit a vštěpovali svým dětem úctu k jídlu.

Národy, které křesťanstvím neprošly, tuto úctu k jídlo nemají (a proto třeba Asiaté po sobě při svatbách házejí rýži).

+4/−1
7.1.2015 10:29
Foto

L47u73c36i38e 65B57a79r25o98š98o29v10á 3362426252747

Hezky napsáno.

0/0
7.1.2015 10:49

I47g19o66r 11I38n46d44r38u18c85h

Trochu jsem gůglil a, byť neprůkazně, to vypadá, že házení rýže není asijský zvyk, ale západní. Dřív se akorát používalo obilí. Dnes se používá rýže, protože je levnější a dostupnější... jinak viz můj koment výše...

0/0
7.1.2015 10:51



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.