Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kuras vybuchl a není se čemu divit

Debata v Českém rozhlase na téma islám doznala nečekaného konce: oba diskutující se rozešli ve zlém, oba před oficiálním koncem pořadu. Lidé teď o tom rozumují, ozývají se hlasy proti všem drtičům vyznavačů Mohameda. Také jsem citlivá na jakékoli házení lidí do jednoho pytle, nicméně si myslím, že tento konkrétní konflikt byl o něčem jiném. Pana Kurase se zastávám.

Arabista Čuřík řekl v debatě několik vět, které považuji za mylné nebo dokonce absurdní. Ale začnu od začátku, od mého začátku, který s panem spisovatelem Kurasem souvisí. K napsání blogu si vybírám k pití čaj z hrnku, který mi darovali na Jesenicku, v mé dřívější domovině...

Žila jsem necelé čtyři roky v pidivesničce poblíž Rýmařova. Hrávala jsem tam s kapelou Kelt Grass Band a jejím členem byl i Tomáš Kuraš. Syn pana Kurase, chirurg. Ten "kluk" byl asi o 15 let starší, ale působil mladě a já ho měla ráda skoro jako syna, byl nejen kolegou muzikantem, ale hlavně rodinným přítelem. Tomáš mi dal ke čtení dvě knihy od jeho táty. Líbily se mi a představovala jsem si, jak úžasný musí jeho otec být při setkání na živo. Dvakrát jsem pak pana Benjamina skutečně potkala, ale narozdíl od mírného a decentního syna byl dost ostrý až žlučovitý, s duší abych tak řekla věčně rozervanou. Nu, každý jsme nějaký, jeho slabiny jsou jistě zároveň jeho motorem pro hodnotnou tvorbu. Toliko úvodem a přejdu k hodnocení konfliktu.

1/ Jak jste jistě pochopili z vět předchozích, vůbec se nedivím, že pan Kuras bouchnul. Má k tomu dispozice od přírody, určitě nešlo o pózu.

2/ Kdo neznáte životopis pana Kurase, možná nevíte, že po dlouholetém studiu judaismu se rozhodl přijmout židovské vyznání. Toto náboženství i historii Židů obdivuje a má pro to racionální důvody. Takže když jej pan Čuřík přirovnal k likvidátorům Židů, bylo to opravdu, ale opravdu silné kafe. Navíc to bylo mimo, Kuras je sice drsoň a je nejvíc vpravo, jak jen to jde. Ale principy demokracie ctí a nemyslím si, že by chtěl muslimy jakkoli deptat.

3/ Pan Čuřík řekl, že Kurasova tvrzení byla „nezazdrojovaná, vylhaná a vymyšlená”. Nesouhlasím. Nemusíte mít pana Kurase rádi a nemusíte s ním třeba v otázce džihádu a práva šaría souhasit. Ale ten chlap má nepopiratelně dobré pozorovací schopnosti, postřeh a schopnost předvídat. Vše, co mi tehdy před více než 10 lety přišlo v jeho knihách přitažené za vlasy (např. Euro a EU), se vyplnilo a jeho dříve dost ojedinělý názor je dnes běžnou realitou. Tak jestli mluvil o čemkoli, mělo to reálný a praxí ohmataný základ.

Takže opět jsem zplodila diskutabilní blog. Jsem totiž z větší části své osobnosti zelená pravdoláskařka...

 

 

Autor: Lucie Barošová | čtvrtek 27.11.2014 9:40 | karma článku: 40,31 | přečteno: 6977x
  • Další články autora

Lucie Barošová

S blogováním na iDnes končím

Před několika dny odešla z iDnesu Tereza Boehmová. Proč? Protože Babiš. A mě už to tu bez ní nebaví, zjistila jsem, že pro mě byla symbolem blogů. Takže to taky balím. Bylo mi ctí a potěšením během všech těch 101 setkání s vámi.

18.5.2017 v 10:08 | Karma: 21,60 | Přečteno: 1778x | Diskuse| Hyde park

Lucie Barošová

Kdo je tu intelektuál?

Jsem intelektuálka. A co vy? Kdo je podle vás intelektuál? Zkuste si zformulovat charakteristiku, jak ji vnímáte. Napište mi ji celou nebo nejvýraznější rys takového člověka - podle vás. Zajímají mě pozitivní i negativní významy.

3.4.2017 v 13:33 | Karma: 23,43 | Přečteno: 4712x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

Můj stý blog a top 10 zjištění

Dopracovala jsem se v blogování na iDnesu ke stovce. Co mi to dalo a vzalo? Extrakty poznání z nejvýraznějších oblastí, ve kterých jsem se ráchala, shrnu krátce a zvesela v deseti bodech.

10.2.2017 v 9:28 | Karma: 19,57 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

O prezidentovi a jeho hanobení

Ti komunističtí poslanci mají svým způsobem pravdu. Měli bychom se vyjadřovat slušně. Vadí na tom někomu něco?! Mno...

15.11.2016 v 23:31 | Karma: 23,10 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Lucie Barošová

Přichází 28. říjen 2016

Zítřejší státní svátek bude akční! Lidé budou zřetelně rozděleni hradní zdí na dva tábory, které se budou přít, kdo z nich je zrno a kdo plevy.

27.10.2016 v 14:10 | Karma: 27,23 | Přečteno: 1771x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Autorka je píšící ilustrátorkou a tvůrkyní Omalovánek Lucie. Byla také pracovnicí v záchranné stanici pro dravce a sovy, canisterapeutkou, pracovala s dětmi a seniory, včetně postižených klientů. Byla externí novinářkou, muzikantkou ve dvou kapelách, zahradnicí, hadí ženou a tak všelijak. Nyní je na rodičovské dovolené a ve zlomcích volna se připravuje na pomalu, ale jistě se blížící nový start do aktivního života s větším rozhledem, jasnějšími představami a vysokými cíli.

http://www.omalovanky-lucie.cz/

Seznam rubrik