Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Shrnutí roku: Jak přijmout dar nedar?

Sleduji roční výcucy světových i domácích zpráv. Lidstvo i Čecháčstvo provokuje k rekapitulaci i mne: Co jsem letos získala? Bráno z hlediska teorie "vyplivnutí na pustý ostrov", tedy, co by mi zbylo, kdybych přišla o hmotné statky = moudra a další posuny v nitru lebky. Takové dary nedary. Také jste je dostali? A jaké byste si přáli jako výzvu pro příští rok?

Začnu více při zemi: Tak třeba jsem byla přesvědčená, že letos mi přifrčí z vesmíru více pevné vůle k cvičení, větším procházkám a jiným činům pro zdraví. Žel, počet aktivit týdně si pro sebekontrolu píši, takže už vím, že z loňského průměru 3,57 cvičení týdně jsem ještě klesla na 3,38. Hmm, tak nic. A co zdravé stravování? Ano, hurá! Vždyť jsem prudce rozšířila sbírku chutných receptů se zeleninou a rodinná spotřeba zeleniny a ovoce se krásně zvyšuje! ...Ale jak tak listuji receptářem, vlastně přibyly i čupr úpravy masa (to by ještě šlo) a i báječné recepty na moučníčky a 15 nových cukroví, jejda. A po večerech se, stejně jako předchozí roky, odměňuji za přežití dne čokoládkou nebo čajem či kávou se smetanou. Tři kilča mé nadváhy se nevzdaly své působnosti, takže změna k lepšímu je zde relativní pojem. Stály mi ty rocvičky a pachtění se za umem připravit dobrou, ale fakt dobrou cizrnu či kapustu za to, když stejně neomládnu ani kdovíjak nezkrásním? - Ale jo, stály. Také jsem se chtěla odnaučit mluvit "prezidentsky" (dříve se říkalo "jako dlaždič"). Výsledky sice jsou, ale ještě na tom musím v následujících měsících zapracovat. Jinak mi z mé sladké dvouleté Andělky začne vyrůstat Milošek. A toho bohdá nebude!!

A teď o fous vyšší sféry: Budete se divit, ale mým soukromým objevem roku je zalíbení v mluveném slovu na You tube. Už dříve jsem si ke kdejaké práci pouštěla na netu hudební či politické pořady. Ale letos dostal svět mé fantazie nový rozměr! Jako značně multifunkční matka se dostanu ke čtení minimálně, ale takto se mohu nořit do povídek, ba - celých románů! - i při žehlení a práci na omalovánkách dětem. Když jsme u rozšiřování obzoru uchem, můj další objev směrem ke krásnu a přírodnu byly Duše K. Vždycky jsem patřila mezi blázny Duškova typu a potěšilo mne, že mně blízkých je tolik. Každý pořad mi dal podnět k dlouhému zamyšlení a s mnohým v nich jsem se ztotožnila. Ne však se vším, hosty se značně extrémním vnímáním čehokoli bylo nutno přesívat, z jejich názorů vyzobávat. Jako příklad uvedu opravdu zajímavý díl o domácích porodech, není na škodu, poslechnout si značně odborné a pádné důvody pro, i přesto, že toto není moje volba. Ale když tam jedna pozvaná mamča po své zpovědi osobního příběhu hrdě a s opovržením v hlase procedila, že porodnice jsou úplně zbytečné a doma by šlo rodit všechny případy, pokrčila jsem rameny: kravka. Přesně kvůli podobným hláškám si jinak zajímavý pořad tzv. běžní lidé nepustí. Pak se tam třeba vystřídalo pár lidí či týmů s krásným programem na pomoc přírodě. Ale Dušek opět nechává bližší rozbor a posouzení na každém z nás, takže třeba čištění břehů řek si píšu za 1. Ale v díle o na první dojem fascinujícím spasiteli zvířat z pralesa jsem si dohledala v solidních pramenech, že se sice fakt snaží, ale chytl to za špatný konec a páchá více škody, než užitku a očerňuje společnosti, postupující naopak správně. Takže, menšinové části čtenářů iDnesu, která ještě zcela nepropadla technokracii a všemoudrosti lidského rozumu, doporučuji k duševnímu cvičení cokoli od pana Duška. Když ne jeho povídání s hosty, tak určitě načtené či hrané Čtyři dohody.

Jaké dary - nedary jsem dostala letos ještě? Třeba poznání, že i ta nejsolidněji se tvářící firma s nabídkou úžasné spolupráce může kecat. Už nedám na sebevětší úsměvy a projevy kamarádství, nezajímají mne do nekonečna posouvané sliby. Rozhodující jsou pouze výsledky, konkrétně výsedky ve spolupráci se mnou. A technická poznámka: firma, která zkraje nabízí vzájemné vyškrtání pokut ze smlouvy, jen maskuje její obavy ze selhání! Příště oboustranné pokuty směle ponechám, jelikož já si v dodržení toho, co slíbím, věřím. Nebo ještě lépe, veškeré své další podnikatelské aktivity se pokouším vymyslet tak, abych v nich v hlavní roli figurovala sama, maximálně plus můj chlap. Ruka, která se s jistotou napřáhne v dobách zlých pomoci mé pravačce, je jedině ta má levá. A pak jsem ještě poznala, že lidstvo je i přes dnešní možnosti čerpání poznání z internetu poučitelné jen pozvolna. Stejně vládnou emoce a agresivita, neochota připouštět si více, než jedinou pravdu, jeden úhel pohledu. Asi nejvíc mě pobavilo, jak by mělo zhebnout pro zichr dočista všechno, co je jen trochu islámské. A na druhou stranu zase miliony lidí obdivují lékaře bez hranic a oplakávají podvyživené děti černé či olivové barvy. Přijít na to, jaké náboženství ve většině zemí na těch fotografiích frčí, by asi bylo moc namáhavé, natož nalézt ke všemu tomu dění nějaký osvícenější postoj. Kolikrát si říkám, zda by nebylo lepší jít sama. Jen za sebe, se svou přehlednou pravdou. Ale v tom právě tkví rozluštění největšího daru - nedaru! Nalézt poměr, nakolik a kdy být samojedinou a kdy se zase nechat unést proudem sounáležení. Pro příští rok si tedy velmi přeji, abych dostala více příležitostí k vybroušení naprostého základu. Přiblížit se aspoň o píď nedávno zesnulému J. Křivohlavému a pročíst si paměti paní Montessori. Komunikace. Komunikace!

Dobří lidé, buďme příští rok co nejvíce vlídní.

Autor: Lucie Barošová | středa 31.12.2014 10:10 | karma článku: 11,25 | přečteno: 712x
  • Další články autora

Lucie Barošová

S blogováním na iDnes končím

Před několika dny odešla z iDnesu Tereza Boehmová. Proč? Protože Babiš. A mě už to tu bez ní nebaví, zjistila jsem, že pro mě byla symbolem blogů. Takže to taky balím. Bylo mi ctí a potěšením během všech těch 101 setkání s vámi.

18.5.2017 v 10:08 | Karma: 21,60 | Přečteno: 1778x | Diskuse| Hyde park

Lucie Barošová

Kdo je tu intelektuál?

Jsem intelektuálka. A co vy? Kdo je podle vás intelektuál? Zkuste si zformulovat charakteristiku, jak ji vnímáte. Napište mi ji celou nebo nejvýraznější rys takového člověka - podle vás. Zajímají mě pozitivní i negativní významy.

3.4.2017 v 13:33 | Karma: 23,43 | Přečteno: 4712x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

Můj stý blog a top 10 zjištění

Dopracovala jsem se v blogování na iDnesu ke stovce. Co mi to dalo a vzalo? Extrakty poznání z nejvýraznějších oblastí, ve kterých jsem se ráchala, shrnu krátce a zvesela v deseti bodech.

10.2.2017 v 9:28 | Karma: 19,57 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ostatní

Lucie Barošová

O prezidentovi a jeho hanobení

Ti komunističtí poslanci mají svým způsobem pravdu. Měli bychom se vyjadřovat slušně. Vadí na tom někomu něco?! Mno...

15.11.2016 v 23:31 | Karma: 23,10 | Přečteno: 754x | Diskuse| Politika

Lucie Barošová

Přichází 28. říjen 2016

Zítřejší státní svátek bude akční! Lidé budou zřetelně rozděleni hradní zdí na dva tábory, které se budou přít, kdo z nich je zrno a kdo plevy.

27.10.2016 v 14:10 | Karma: 27,23 | Přečteno: 1771x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3059x
Autorka je píšící ilustrátorkou a tvůrkyní Omalovánek Lucie. Byla také pracovnicí v záchranné stanici pro dravce a sovy, canisterapeutkou, pracovala s dětmi a seniory, včetně postižených klientů. Byla externí novinářkou, muzikantkou ve dvou kapelách, zahradnicí, hadí ženou a tak všelijak. Nyní je na rodičovské dovolené a ve zlomcích volna se připravuje na pomalu, ale jistě se blížící nový start do aktivního života s větším rozhledem, jasnějšími představami a vysokými cíli.

http://www.omalovanky-lucie.cz/

Seznam rubrik